نحن جندالله


بسم الله الرحمن الرحیم
در کوچه پس کوچه های ذهنم قدم می زدم وبه دنبال بهترین معنی برای جندالله می گشتم اما واژه ای که در شان معنی این نام زیبا باشد نیافتم پارسال شبی از شب های ماه مبارک رمضان بود که به مسجدی رفتم برای اقامه تراویح مادری را دیدم که بارها ایشان را در سلامتی دیده بودم اما این باردیدم که توان راه رفتن نداشتند احوالشان را جویا شدم شنیدم که گفت فرزندم از دستم رفت متوجه شدم که فرزندش بدون هیچ گناهی اعدام شده بود با خودم گفتم زیبا ترین معنی جندالله لبیک به فریاد وااسلامای مادران داغدار است آری جندالله یعنی این آیه
وَمَا لَكُمْ لا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا
جندالله یعنی فریاد یا منتقم جوانانی که بدون هیچ گناهی به دار آویخته شدند،جندالله یعنی اشک یتیمان بی قرار از داغ پدر،جندالله یعنی آه مظلومان به هنگام سحر،جندالله یعنی نشستن خون عالمان حق گو،جندالله یعنی به ثمر نشستن خون عبدالملک ها ومولادادها که مظلومانه به شهادت رسیدند،جندالله یعنی اخلاص شیر مردانی مثل شهید امیر عبدالمالک وشهید یاسر ودر آخر جندالله یعنی عشق ،این عشق به خدا عشق به عقیده وعشق به سرزمین است که شوق جهاد را در دل جوانان آزاده ی این سرزمین قرار داده است.
خادمه الجهاد والمجاهدین
ام عبدالمالک

0 نظرات: