هموطن قضاوت کن

چه کسی می توانست اینها را تصور کند!

1- یک اسکناس 20 دلاری را از وسط تا کنید

2- دوباره دقیقاً مطابق شکل زیر تا کنید

3) انتهای دیگر را نیز دقیقاً مثل قبل تا کنید

4- حالا اسکناس رابرگردانید

عجب تصادفی! یک تا کردن هندسی فجایع بزرگی را

روی اسکناس بیست دلاری ثبت کرده است

ظاهراً هنوز کافینیست...

حالا دقت کنید چی می بینید

اولاً پنتاگون در حال آتش سوزی

بعد برجهایدوقلو

و حالا... به این نگاه کنید

<

سه اتفاق روی یک بیست دلاری عادی

فاجعه پنتاگون

فاجعه برجهای دوقلو

اسم اسامه بن لادن
تصادفی است؟

خودتان تصمیم بگیرید

آیا مجاهدان واقعاً سبب بدنام شدن اسلام شده اند؟؟؟(تحلیلی بر تبعات رویداد 11 سپتامبر و تأثیر آن بر وجه ی اسلام در میان غیرمسلمانان)

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله کما امر و الصلاة و السلام علی خیرالبشر॥ اما بعد

آیا مجاهدان واقعاً سبب بدنام شدن اسلام شده اند؟؟؟
اگر کسی این سوال را از طرفداران و یاران مجاهدان بپرسد، او شدیداً این مساله را انکار می کند و در جواب به مدح آنها (مجاهدان و یارانشان) می پردازد. در طرف مقابل اگر این سوال از مخالفان مجاهدان پرسیده شود، پاسخ او مثبت خواهد بود و بلکه بر این عبارت افزوده و انواع تهمت ها را به آنها نسبت می دهد و برائت از مجاهدان و منهجشان را ابراز می کند.
حال که اینگونه است چگونه به پاسخ صحیح این سوال که سوال بسیاری از تحلیل گران و دعوتگران نیز می باشد، پاسخ دهیم؟
بسیار سخت و شاید غیرممکن باشد که این سوال را از کسی بپرسیم که با وجود اطلاع و آگاهی از واقع معاصر، بی طرفانه یا نسبی به این سوال پاسخ گوید، زیرا همانگونه که بوش گفت: جهان به دو دسته تقسیم شده: یا با ترور (اسلام) و یا با ما (یعنی با کفر).
پس مجالی برای بی طرفی یا نسبیت برای پاسخ به این سوال وجود ندارد، حال چگونه حقیقت را دریابیم؟ یعنی چگونه حقیقت مجاهدان و استراتژی آنها و ارتباط آنها با بدنام شدن اسلام را دریابیم؟ برای پاسخ به این سوال اشخاص و افراد را کنار می گذاریم و در دنیای واقع به دنبال جواب سوال خود می گردیم. و به زبان واقع سخن می گوییم:
همانگونه که واضح است هدف از مناهج سلفی جهادی در حالت کلی از بین بردن نظامهای حامی غرب و برپاداشتن دولتهای اسلامی پس از آنهاست که مقدمه ای باشد بر برپایی خلافت اسلامی وعده داده شده. همانگونه که پیامبر صلی الله علیه سلم نیز به بازگشت دوباره خلافت مژده داده است، آنجا که می فرماید:
(تکون النبّوةُ مِنکم ما شاءَاللهُ أن تکون، ثمَّ يَرْفَعُها اللهُ إذا شاءَ أَنْ يَرْفَعَها، ثمّ تکون خلافةً علي مِنْهاجِ النبوّةِ، فتکون ما شاءَاللهُ أَنْ تکونَ، ثمَّ يَرْفَعُها إذا شاءَ اللهُ أنْ يَرْفَعَها، ثمّ تکون مُلکاً عَاضّاً فيکون ماشاءَ اللهُ أَنْ تکونَ، ثمّ يَرْفَعُها إذا شاءَ اللهُ أن يَرْفَعَها. ثمّ تکون خلافةً علي مِنْهاجِ النبوّةِ) مسند احمد (4/273) و بزّار (حديث 1588)
«تا آن زمان که خداوند بخواهد نبوت در ميان شما خواهد ماند. سپس خداوند هرگاه بخواهد آن را از میانتان بر می دارد، سپس تا آن زمان که خداوند بخواهد خلافت بر روش نبوت حاکم می گردد، سپس خداوند هرگاه بخواهد آن را از میانتان بر می دارد، پس از آن امت اسلام در دوراني بسيار سخت و در سرزميني نابسامان به سرخواهند برد. تا آن زمان که خداوند بخواهد آن دوران سخت بطول خواهد انجاميد. سپس بار ديگر خلافتي برقرار خواهد شد که پايه هاي آن بر راه و روش نبوت بنيان گذاشته شده است.»
همچنین مناهج سلفی جهادی، جهاد را به عنوان وسیله برای دستیابی به هدف مورد نظر خود به کار می برند.
و مخالفان مدعیند که مجاهدان با این روش خود (جهاد) به دشمنان اسلام فرصت لازم برای بدنام کردن اسلام را اعطاء کرده اند و دشمنان با این بهانه انواع روشها و امکانات خود را برای بدنام کردن اسلام و معرفی آن به بدترین صورت ها به کار برده اند.
اما دنیای واقع، این ادعای مخالفان را رد می کند زیرا واقع ثابت نموده که این حملات که برای بدنام کردن و زشت نشان دادن چهره اسلام میلیونها دلار هزینه صرف کرده، در بسیاری از اوقات نتایجی در بر نداشته و نمونه های زیادی وجود دارند که این مساله را تائید می کنند از جمله:
1. "تیری هولدبروکس": یکی از نگهبانان گوانتانامو که اسلام آوردن خود را اعلام کرد و بیان داشت که اعلام اسلامش به سبب رشد قابل توجه اسلام پس از 11 سپتامبر 2001 بوده و نظام آمریکا را نظامی ناقص برشمرد. و در گفتگویی که با کانال ماهواره ای الجزیره داشت اعلام کرد که حوادثی که آمریکا در 11 سپتامبر با آنها مواجه شد، خیر زیادی را نصیب آمریکایی ها نمود به طوری که تعداد گروندگان به اسلام به علت مطالعات زیادی که پس از 11 سپتامبر در مورد اسلام حقیقی داشتند، رشد قابل توجهی یافت.
2. "یوسیف کوهین": یکی از اعضای جنبش راست گرا و تندوری "شاس" که اسلام خود را اعلام نمود و اعلام کرد که عرفات نماینده ی مسلمانان نیست و با گذشت زمان ماهیت او آشکار خواهد شد و همچنین ابراز داشت که به عنوان یک مسلمان حمایت خود را از جماعت القاعده به رهبری اسامه بن لادن مخفی نمی کند و ابراز داشت که کافی است وضعیت کنونی مسلمانان را ببینیم تا القاعده را درک کنیم.
3. "جان واکر" آمریکایی: هنگامی که 16 ساله بود اسلام خود را اعلام نمود و سپس به تحقیق در مورد اسلام پرداخت و زمانی که منهج حق برای او آشکار گشت در زمان امارت اسلامی به طالبان پیوست.
4. "مارییل دیجوکیه" زن بلژیکی (از بلژیک به بعقوبه): اولین استشهادی (شهادت طلب) اروپایی در عراق، پس از اسلام آوردنش به همراه شوهرش برای یادگیری تعالیم اسلام به مغرب رفت و پس از جنگ عراق باز هم به همراه شوهرش برای دستیابی به عزت شهادت به عراق رفت و شهادت او اروپا را تکان داد و باعث توجه دوباره به رشد گرایش "اروپایی های سفید پوست" به اسلام شد.
5. "ایوان ریدلی" روزنامه نگار انگلیسی: زنی که قبل از مسلمان شدن نزد طالبان اسیر بود. او می گوید: الحمدلله که من در زندانهای طالبان اسیر بودم و نه در ابوغریب یا گوانتانامو. همچنین در یکی از گفتگوهایش اعلام کرد که فاروق حسنی نشانه ننگی برای اسلام است که باید برکنار شود.
6. در سال 2007 و در هنگامه شدت جنگ مجاهدان با غرب، واتیکان نسبت به رشد روزافزون اسلام در اروپا هشدار داد.
7. افزایش تعداد مسلمانان جدید در آمریکا پس از 11 سپتامبر: به گونه ای که این حادثه موجب تحقیق بسیاری از آمریکایی ها در مورد اسلام حقیقی گشت و آمریکایی ها به خرید ترجمه انگلیسی قرآن و مطالعه آن روی آوردند و گروه گروه به اسلام گرویدند. بسیاری از گزارش ها رشد قابل توجه تعداد مسلمانان در غرب پس از حوادث 11 سپتامبر را ثابت می کند و بعضی از گزارشات دیگر از گرویدن 1.5 میلیون آمریکایی به اسلام پس از حادثه 11 سپتامبر خبر می دهند.
8. خواهر عائشه (آليسيا گامز) اسپانیایی که میان برادرانش در صحرای مغرب (مجاهدان القاعده در مغرب اسلامی)، اسلام خود را اعلام کرد و به همین دلیل توسط مجاهدان آزاد شد و پس از بازگشت به اسپانیا از زندگی و شغل قبلیش دست کشید.
9. "هنریک برودر" نویسنده و روزنامه نگار معروف یهودی آلمانی پس از جنگ طولانی علیه اسلام و مسلمانان، اسلام خود را اعلام کرد و اکنون به نام "هنری محمد برودر" معروف گشته است. برودر در برابر هزاران آلمانی گفت: مسلمان شدم.. از نابودی نجات یافتم.. حقیقت را دریافتم.
برودری که به سبب نقد شدیدش علیه اسلام و مسلمانان معروف شده بود، در تلویزیون آلمانی گفت: من اکنون خوشبختم چون به فطرتی که بر آن تولد یافته بودم، بازگشتم و آن فطرت اسلام است.. من اکنون عضو امتی گشتم که تعدادش 1.3 میلیارد است و دائم در معرض توهین و اهانت قرار دارد.
اسلام برودر همانند سیلی بر چهره ی اهل فرهنگ در آلمان بود، زیرا به گزارش سایت "فیلت آن لاین" بسیاری از آنها این اعلام را همانند صدمه ای بزرگ به آلمانی هایی می دانند که با شور و شوق مقالات ادبی برودر ضد اسلام را دنبال می کردند.
از هنریک برودر به عنوان نویسنده ای توانا در مجله دیر اشپیگل آلمانی یاد می شود که نویسنده پرفروش ترین کتاب آلمان در سال 2007 با عنوان "سلام..اروپا مسلمان می شود" است.
اعتراف روزنامه های صلیبی
1. روزنامه آبزرور (Observer): انگلیسی ها پس از 11 سپتامبر به سوی شناخت اسلام روی آوردند و با نگاه به کتابخانه های اسلامی و غیر آنها اینگونه دریافت می شود که غیرمسلمانان به سوی افزایش اطلاعات خود از عقیده و تعالیم اسلامی و همچنین زندگی رسول الله صلی الله علیه و سلم روی آورده اند. به گونه ای که میزان فروش کتاب مقدس مسلمانان (قرآن) به ارقام غیر قابل وصفی رسیده تا جایی که که انتشارات "پنگوئن" که ناشر معروف بهترین ترجمه قرآن به زبان انگلیسی است در سه ماهه پس از رویداد 11 سپتامبر رشد 15 برابری در میزان فروش خود داشته و همچنان نیز فروش قرآن در حد بالایی قرار دارد.
2. به اعتراف خبرگزاری Cnn، سی و چهار هزار آمریکایی در کمتر از یکسال پس از 11 سپتامبر به دین اسلام وارد گشته اند. Cnn می گوید که فقط از 11 سپتامبر 2001 تا آگوست 2002 علی رغم حمله رسانه ای و سیاسی آمریکا که موضوع تروریسم را به اسلام مرتبط می کرد، 34 هزار آمریکایی به اسلام گرویده اند.
3. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از برخی منابع در آمریکا: نسبت میانگین گرویدن به اسلام از 11 سپتامبر تاکنون 4 برابر گشته است.
4. روزنامه بلژیکی "لوسوار" گزارش داد که بیش از 40 هزار بلژیکی در خلال چند سال گذشته به اسلام گرویده اند. و اگر این میزان با تعداد ساکنان کشور (10 میلیون) مقایسه شود مشخص می شود که این میزان، بیشترین میانگین در قاره اروپاست.
بله این واقعیت ها بسیاری را به حیرت و شگفت وا می دارد!!
و اکنون این سوال مطرح می شود.. چگونه ؟؟
اینها چگونه تحت این شرایط به اسلام گرویده اند؟؟
اینان در خلال این رویدادها اسلام و مفهوم حقیقی آن را دریافتند.. بله به اسلامِ با عزت، با شمولیت و حکمت آن نگریستند و دریافتند که اسلام یعنی تسلیم شدن و انقیاد در برابر اوامر خداوند عزوجل و نه تسلیم شدن در برابر آمریکا و مزدوران و اوامرش.
اینان که خداوند با هدایت بر آنها منت نهاده، آیا روزی از روزها به دعوتگری که "پل برمر" را ولی امر شرعی می خواند، گوش فرا می دهند؟؟
یا به کسی که برای مسلمانان فتوی پیوستن به ارتش آمریکا برای کشتن فرزندان ملت خود را می دهد، توجهی می کند؟؟
آیا اینان به دعوتگر سفیدپوشِ از جهاد نشسته ای که مجاهدان را دشنام می دهد و به آنها طعنه می زند و از عبور اهل غزه ی محاصره شده ازگذرگاه رفح اعلام برائت می کند و موشک مجاهدان در غزه را به سخره می گیرد، گوش فرا می دهند؟؟؟
اگر این هدایت یافتگان بشنوند کسی "باراک اوباما" را ابوحسین نامیده و به او خوش آمد می گوید و آمدن او را مژده می دهد، چه احساسی خواهند داشت؟؟
اگر این تازه مسلمانان به مانند داعیان!! ذکر شده به اسلام می نگریستند، آیا باز هم گروه گروه به اسلام می گرویدند؟؟؟
در این نمونه ها پیامی نهفته است خطاب به علمائی که حوادث 11 سپتامبر را به بهانه تاثیر بر مصلحت دعوت، رد کرده و از آن برائت جستند.
بله مقصود علمائی است که جوانان را از پیوستن به میدان های جهاد بازداشتند با این توجیه که وجود آنها در سنگری از سنگرهای دعوت بسیار بهتر از حضورشان در میادین معرکه است.
آیا ماندن جوانان دعوتگر در سرزمینهایشان و در سنگرهای دعوت یک دهم این نتایج دعوی را در برداشته؟؟
نتایجی که جدای از پیروزی های نظامی مجاهدان در معرکه های نبرد، به دست آمده است.
به قلم: ایمان صدوقی

اطلاعيه جنبش جندالله براي مخبران و بسيجيان ، جوانان اين اطلاعيه را به صورت شب نامه در مناطق خود پخش كنند



شهید عبدالجلیل شنبه زهی معروف به سعد



مردم ایران این چنین فریب خوردن!

معمولا حکمرانان در طول تاریخ برای تثبیت و تحکیم حکومت خود از ملت های خود حد اکثر سوء استفاده ها را می کنند و در ظاهر از ملت و مردم تعریف و تمجید می کنند و ادعا می کنند هدفی جز خدمت به مردم فقیر و بیچاره ندارند و همچنین معمولا هم ملت ها هم گول حرفهای انها می خورند .


روستای محروم کتک مسجد سلیمان : زندگی عصر حجری در قرن 21


بقیه تصاویر در ادامه مطلب

درسهایی از انقلاب مصر

ویژۀ سنی نیوز: جنبش مردمی مصر نشان داد فرعونهای مستبد هر چند نیرومند به نظر آیند چون دزدانند که از سایه خود بیم و هراس دارند، و کیان قلدری آنها از خانه عنکبوت نیز سست‌تر است! و قدرت پر توان مردم را هیچ نیرویی نمی‌تواند سرنگون کند. جنبش مردمی ایران چونان دیوی است که 30 سال تمام در سماور ترس و وحشت علی بابا در زیر اقیانوسهای دروغ و مکر ولایت فقیه زندانی بود. و حال طلسم جادویی شکسته شده چهره واقعی ولایت فقیه و مکر و حیله و دزدی و چپاول نیرنگش بر ملا گشته، دیگر این دیو هرگز به سماور باز نخواهد گشت!
اینکه نهضت مردمی به ثمر خواهد رسید، و گل آزادی و کرامت در ایران زمین به یاری خداوند شکوفه خواهد داد، واقعیتی است که جای بحثی برای آن باقی نمانده است.
حال قضیه یک جوان ایرانی لقمه نانی نیست که غرغر شکمش را خفه کند، کرامت ایرانی، و عزت و شرافت او در جهان توسط این نظام پایمال شده است، و جوان ما می‌خواهد شخصیت سازنده و فهمیده خود را در جهان به نمایش گذارد!
مصریها نشان دادند ملتی آگاه و با فرهنگ هستند، و با عقل و درایت و حکمت خود توانستند دیکتاتور ددمنش و دزدان سر گردنه را به خاک سیاه بنشانند!
همانطور که مصریها، و تونسیها قبل از آنها، و اکنون لیبیها و یمنیها و الجزائریها و سایر کشورهای عربی از ما نحوه خیزش مردمی و جنگ سرد یا اعتراض سبز را آموختند، جای دارد ما نیز از تجربیات آنها استفاده کنیم. تجربه ملتها شیرازه فهم و درایت انسانی است که استفاده از آن حق همه بشریت است.
از جمله درسهایی که از مصر می‌توان آموخت:
1. به هامش کشیدن منصب رهبریت نهضت مردمی...
اگر نهضت مردمی مصر چون جنبش سبز ما چند شخصیت مطرح به عنوان رهبر می‌داشت شاید عاقبتی بهتر از ما نمی‌یافت! افراد مطرح جنبش مردمی ایران آقای کروبی و موسوی و خاتمی و کسانیکه سعی در پر و بال دادن به آنها هستند چون کدیور و غیره.. نامهایی با تاریخ سیاهند که امروز ادعای توبه می‌کنند! و هنوز هم بر طبل خیالی نظام می‌زنند و خود را به خمینی ( کسی که با رهبری هشت سال جنگ بی‌نتیجه 4 ملیون جوان را زنده بگور کرد و کشور و ملت را به خاک سیاه بدبختی نشاند!) می‌چسپانند. حال اگر همین کروبی رئیس مجلس شود، و موسوی رئیس جمهور آیا وضع و حال کشور ما از آنچه هست بهتر خواهد شد؟!! یا اینکه آقایان باز به رسم عقرب به عادت خویش باز خواهند گشت؟!
این شخصیتها اگر واقعا توبه کرده‌اند، باید با اعتراف به جنایتهای خود و کشف حقیقت نظام و جنایتهای آن توبه خود را ثابت کنند، تا بتوانند جنبش مردمی را همراهی کنند نه رهبری!
رهبریت حرکت مردمی ما را باید شخصیت معنوی ملت تشکیل دهد، همه با هم مسئولیم و سرباز و رهبر. تا فرعون حیران و سرگردان با 70 ملیون رهبر مواجه شود!
2. هنوز دایره آگاهی رسانی ما نیاز به گسترش دارد...
باید تک تک افراد کشور چه شهری و چه روستائی، چه باسواد و جه بیسواد، از حقیقت این نظام و دزدیها و چپاولها و ظلم و ستم آن آگاهی یابند، و در پی آن دامنه اعتراضات و خیزش مردمی را به هر روستا و شهری رسانید، تنها تهران کافی نیست!
باید سربازان جیره‌خوار نظام را پراکنده کرد تا حجم تلفات مردمی کاهش یابد. البته باید بدانیم هیچ آزادی بی بها نیست، و دریابیم اگر چنانچه ما برای رسیدن به کشوری آزاد و با کرامت و شخصیت صدها شهید دهیم این عدد در مقابل آنچه روزانه در سکوت مطلق در سیاهچالهای نظام از فرزندان میهن عزیزمان سربریده می‌شوند هیچ است!..
3. رفع فرهنگ تنظیمی افراد...
باید همه آزادیخواهان دست در دست هم سطح فرهنگ جنبشی همدیگر را تقویت کنند. بیش از یک ملیون جوان ـ دختر و پسر ـ در میدان تحریر مصر 18 روز اعتصاب کردند، نه مشکل غذا بود و نه مشکل آب و دستشوئی و نه دعوا و مرافه! و افرادی نیز که از سوی نظام برای اغتشاش فرستاده می‌شدند، فورا شناسائی و به سزای خود می‌رسیدند. تمام طرفندهای اغتشاشگرایانه دولت، از هجوم به خانه‌های مردم، تجاوز به ممتلکات آنها، هجوم و قتل و غارت مردم در نطقه خفه می‌شد!
4. آگاهی دادن به نیروهای انتظامی..
فرعون مصر در بین هشتاد ملیون جمعیت این کشور 2 ملیون جاسوس و مخبر داشت! یعنی به معدل بیش از یک جاسوس در هر خانواده. با این وجود نتوانست در مقابل سیل خروشان توده استقامت کند.
اطلاعاتیها، ارتش و سپاه و بسیجیها نیز جزئی از این توده‌اند که در زیر ظلم و ستم نظام کباب می‌شوند، ولی جادوگر ولایت آنها را برای حفاظت از عرش خود طلسم کرده است. ما باید آنها را بفهمانیم که به مردم بپیوندند و برای حفظ عرش لرزان ولایت فقیه مستبد که در حال فرو ریختن است برادر خود را نکشند.
5. استفاده از وسایل اطلاع رسانی تقلیدی...
شاید انترنت و ماهواره یکی از وسائل عمده اطلاع رسانی امروزی باشد، ولی فرعون می‌تواند آنرا قطع کند. و همچنین تلویزیون و رادیو و موبایل. جنبش مردمی ما باید حالت خوشه‌ای و تیمی داشته باشد، که هر خوشه را با خوشه دیگر رابطی، و ما بتوانیم یک پیام را در کوتاهترین مدت به همه کشور برسانیم.
6. پرهیز از هر گونه مواجه مسلحانه...
دیکتاتور آرزو دارد، در هنگام تظاهرات مردمی نوعی درگیری مسلحانه بوجود آید تا به بهانه آن مردم را قلع و قم کند! فرعون مصر در این راستا بسیار تلاش کرد؛ برخی از مزدوران خود را در بین مردم جای داد و به ارتش حمله کردند و برخی را کشتند، برخی به ممتلکات عمومی تجاوز کردند، مناطقی را آتش زدند، افرادی را کشتند، ولی جنبش مردمی توانست آنها را کشف کند، و خود بصورت بسیار آرام و سلمی پیش رود. این روند شخصیت جنبش مردمی و مسالمت آمیز بودن آن و حقانیت مطالب آنها را بروز می‌دهد و باعث می‌شود وجدان خفته‌ی بسیاری از سربازان ولایت مستبد فقیه بیدار شده به صف مردم بپیوندند، و حقانیت دیکتاتور خودبخود از او سلب شود.

برای ایجاد وحدت پایدار، تنها حرف و حدیث کافی نیست

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان، انسجام و یکپارچگی ملت ها و اقوام و مذاهب اسلامی را نشانگر درایت، تدبیر و سعادتمندی آنها دانست و تاکید کرد: برای ایجاد وحدت پایدار، ما باید از خودمان ایثار و از خودگذشتگی نشان دهیم و در این راه تنها به حرف و حدیث اکتفا نکنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین،مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، که صبح دیروز (سه شنبه 3 اسفند 89) در هجدهمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در زاهدان سخن می گفت، وحدت میان مسلمانان را یک امر بسیار مهم و حیاتی برشمرد و خاطرنشان کرد: انسجام، اتحاد و یکپارچگی ملت ها و اقوام مذاهب اسلامی نشانگر درایت، تدبیر و سعادتمندی آنهاست، بنابراین ما باید برای ایجاد وحدت پایدار، از خودمان از خودگذشتگی نشان دهیم و در این راه تنها به حرف و حدیث اکتفا نکنیم، ما باید تمام موانع وحدت را از سر راه کنار بزنیم و ضمن حل مشکلات، آنچه را که پایه های اساسی وحدت به حساب می‏آیند، در جامعه به وجود آوریم.
تحولات اخیر در خاورمیانه را از جانب رب العالمین بدانیم
مولانا عبدالحمید همچنین با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه، آنها را غیرقابل پیش بینی ارزیابی کرد و گفت: واقعا برای هیچ تحلیل‏گر و کارشناس خبره‏ای، این حوادث قابل پیش بینی نبود، چرا که حاکمان مستبد و دیکتاتور موجود در این کشورها، چنان بر ملت های خود مسلط بودند که هیچ کس گمان نمی کرد حکومت های آنها به این سادگی فرود می ریزند.
ایشان خطاب به امامان جمعه حاضر در این سمینار خاطرنشان کرد: این تحولات را از جانب رب العالمین بدانید، بدون شک ناله های بسیاری از بندگان خدا؛ ضجه ها و ناله های مظلومان غزه و فلسطین و... باعث به وجود آمدن این تحولات شدند. ما این تحولات را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که الله رب العزت پس از این اتفاقات، عزت و سربلندی را بار دیگر به مسلمانان عنایت کند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین با بیان اینکه خودکامگی، خودبینی و خودخواهی حاکمان مستبد این کشورها، علت اصلی این تحولات و قیام مردمی در کشورهای اسلامی به حساب می‏آیند، اظهار داشت: آنان به جز خود، هیچ کسی را نمی شناختند، گوش شنوا برای شنیدن فریاد ملت خود نداشتند و به مطالبات و خواسته های مردم خود هیچ توجهی نمی کردند، امروز افسوس می خورند و این افسوس هیچ دردی را دوا نمی کند.
ایشان ادامه داد: ما امیدواریم که الله رب العزت در این ممالک حکومت هایی را روی کار بیاورد که در مسیر اسلام و مسلمین و منافع آنان حرکت کنند و بدین ترتیب عزت و شرف از دست رفته مسلمانان، بار دیگر به آنان بازگردد.
سران حکومت ها به خواسته های بر حق مردم خود توجه کنند
مولانا عبدالحمید افزود: در ممالک اسلامی، سران حکومتها باید به خواسته های بر حق مردم خود توجه کنند و علمای بزرگوار که در رأس قرار دارند باید در کنار مردم باشند، سخنان مردم را بشنوند و به شکایات آنان رسیدگی کنند، علما باید با دردهای مردم دردمند شوند و مردمی زندگی کنند.
ایشان ادامه داد: من امیدوارم که خداوند متعال به من و شما درایت و تدبیر عنایت کند و به ما توفیق دهد تا در جهت رفع مشکلات تلاش کنیم، به مطالبات و خواسته های بر حق مردم توجه نماییم و دردهای آنان را با کسانی که دوا نزد آنان است، در میان بگذاریم.
امام جمعه باید الگو باشد
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید همچنین در بخش دیگری از سخنان خود پس از تلاوت آیه 9 سوره مبارکه "جمعه" مسئولیت امامان جمعه را بسیار مهم و خطیر ارزیابی کرد و گفت: امام جمعه باید برای پرهیزگاران، بندگان صالح و راهروان راه خدا یک الگو باشد، همانگونه که قرآن عظیم‏الشأن در بحث «عبادالرحمن» می فرماید: «والذین یقولون ربنا هب لنا من أزواجنا و ذریاتنا قرة أعین و اجعلنا للمتقین إماما» (و کسانی که می گویند پروردگارا! از همسرانمان و فرزندانمان مایه روشنی چشم به ما عنایت کن و ما را پیشوای پرهیزگاران قرار ده.)
بدون شک، پیشوایی پرهیزگاران و الگو و مقتدا بودن برای آنان مسئولیت بسیار خطیری است.
ایشان با بیان اینکه مردم همانگونه که دین را از امامان جمعه و علما فرا می گیرند، تقوا، پرهیزگاری، اخلاق و کردار نیک و شایسته را نیز باید از علما یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: هرگاه ما شاهد بودیم که جامعه دارد به سوی فساد حرکت می کند و افراد جامعه در گناه غرق شده‏اند و خوف و ترس خدا در دلهای آنان نیست، در جامعه حقوق الله و حقوق العباد ضایع می‏شوند، بدانیم که علمای زمان ضعیف عمل کرده اند و وظایف خود را نتوانسته اند به خوبی انجام دهند، آنها نتوانسته اند به عنوان یک الگو برای مردم جامعه مطرح شوند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین با بیان اینکه خطیبان بیش از آنچه می گویند، باید عمل کنند، اظهار داشت: اگر سخنان ما بسیار باشند و عمل ما ناچیز و اندک، هرگز سخن ما تاثیری در جامعه نخواهد گذاشت، چرا که مردم هیچ گاه از سخنرانی و سخنوری تحت تاثیر قرار نمی گیرند.
ایشان ادامه داد: برخی از ما سخنوران بسیار برجسته ای به حساب می آیند، اما متاسفانه عملشان بسیار کمرنگ است، بی تردید سخنان چنین افرادی نه تنها قلب ها را روشن نمی کند، بلکه سیاهی و قساوت قلب هم به بار می آورد.
مولانا عبدالحمید ادامه داد: سخن یک خطیب باید همراه با سوز دل باشد و از قلب برآید و انگیزه عمل در آن باشد، چنین سخنی تاثیرگذار خواهد بود و زندگی مردم را متحول خواهد کرد. بدانیم که مردم راه روشن زندگی خود را در سخنان دلسوزانه جستجو می کنند.
ایشان افزود: خطیب باید بداند که چه می گوید، بنده اگر سخنی می گویم باید بدانم که چه می گویم، ما باید ابتدا خودمان عمل کنیم چرا که در غیر اینصورت مصداق «أتأمرون الناس بالبر و تنسون أنفسکم و أنتم تتلون الکتاب أفلا تعقلون» (آیا مردم را به نیکوکاری فرمان می دهید و خودتان را فراموش می کنید، حال آنکه شما کتاب آسمانی می خوانید، آیا خرد نمی ورزید.) داخل خواهیم شد.
بر خطیبان لازم است که شب بیداری و سحرخیزی داشته باشند
ایشان همچنین در ادامه سخنان خود در جمع ائمه جمعه استان خاطرنشان کرد: بر خطیبان لازم است که شب بیداری و سحرخیزی داشته باشند، به کثرت قرآن مجید تلاوت کنند و تعلق مع الله داشته باشند. آنان باید راه پرهیزگاری را در پیش بگیرند و به سنت و سیرت پاک رسول الله صلی الله علیه وسلم عامل باشند.
ایشان یادآور شد: عالم وقتی عامل و خداترس باشد، ارتباطش با خدا برقرار باشد و حب خدا و رسول در دلش موج بزند، در جامعه تاثیرگذار خواهد بود.
ضایع کردن نمازها، پیامدهای سنگینی برای مسلمانان به همراه دارد
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید همچنین خطاب به امامان جمعه حاضر گفت: شما در جریان هستید که امروز در شهرهای بزرگ و کوچک چقدر نمازهای مردم، به خصوص نمازهای صبح، قضا می‏شوند، واقعا وقتی امت اسلامی نماز را ضایع کند، این امر پیامدهای سنگینی برای مسلمانان به دنبال خواهد داشت. این یک مشکل بزرگ و خطیراست که باید در جهت رفع آن تلاش کرد.

حقايق كشته شدن حامد نورمحمدي در 1 اسفند شيراز

گزارش كيانوش سنجري از صداي آمريكا درباره حقايق كشته شدن حامد نورمحمدي دانشجوي دانشگاه شيراز در تظاهرات ضد حكومتي يك اسفند در شيراز

ما پیروزیم



حدیث روز

بنام خالق کائنات
حضرت ابو هریره رضی الله عنه می فرماید رسول مقبول صلی الله علیه وسلم فرمودند : لَیسَ مِِنَّا مَن خَبَّبَ إمرَأَۀٍ عَلَی زُوجِهَا أَو عَبدٌا عَلَی سَیِّدِهِ ( ابو داوود کتاب الطلاق باب فیمن خبب امرأۀ علی زوجها )
مفهوم : از امت من نیست کسی که زنی را بر خلاف شوهرش تحریک کند ویا غلامی را بر علیه آقایش .
یعنی کسانی که زنی را از شوهرش بد ظن می کنند و غلامی را از آقایش بد گمان می کنند از امت من نیستند و در یک حدیث دیگر رسول مقبول صلی الله علیه وسلم بروایت عبدالرحمن بن غنم رضی الله عنه می فرماید : پسندیده ترین بندگان الله تعالی کسانی هستند وقتی دیده می شوند یاد الله تازه می شود و بدترین و پلیدترین انسان ها کسانی هستند که بین دو نفر اختلاف می اندازند .
متاسفانه امروزه اگر کمی تفکر بکنیم می بینیم که اکثر مردم به این مرض مبتلا هستند و وبعضی به شوخی هم اختلاف ایجاد می کنند و علت این اختلاف افکنی ها بیشتر بخاطر محبت پست ومقام ومال می باشد که بخاطر این دو محبت انسان ها حاضر هستند دست به پلید ترین اعمال بزنند بین دوستان اختلاف ایجاد کنند تا بتوانند به مال و یا مقامی برسند . و بیشتر جای تاسف دارد که بعضی از علماء هم به این مرض مهلک مبتلا هستند در حالی که خود را وارثان نبی می دانند وکار نبوت ایجاد اتحاد و هم دلی بوده و الله تعالی محبت و اجتماعیت را یکی از بزرگترین نعمت های خود معرفی می کند ولی این نمایندگان نبی مرکز اختلاف می شوند آن هم بخاطر مال و منال و پست و مقام .
لذا امروزه که زمان خیلی حساس است مواظب اعمال خود باشیم که از دایره امتی بودن خارج نشویم این مال و منال واین پست و مقام ها همه از بین می روند و اختلاف انداز می ماند و روی سیاهش
لذا در این زمان فتنه از ایمان خود مواظبت بنمائیم و کوشش کنیم تا از چنین افراد خود را دور نگهداریم در آخر می خواهم به دوستانی که در تحریک های اسلامی فعالیت می کنند تذکر بدهم که مواظب باشند شاید افراد سود جویی در میان شما هم باشند که بخواهند بخاطر پست و مقام ویا مال ومنال در دل شما نسبت به امیر تحریکتان بد ظنی پیدا کنند چون این افرادی که افراد حرکتی را نسبت به امیرانشان بدگمان می کنند هم در این وعید داخل می باشند مواظب باشید گه گول این افراد را نخورید که اگر از امیرانتان بد گمان شدید دیگر جمع کردنتان مشکل است و نزدیک است روزی که منافقین را الله تعالی از مومنین جدا نماید و مومنین را به پیروزی واقعی برسانید .
موفق باشید
ابوالقاسم بلوچ

دو خبر متضاد در خبرگزاری فارس

خامنه ای دُمِتو بذا رو كولت

گزارش مشروح خبرنگاران کلمه از تجمع اعتراضی اول اسفند

کلمه : امروز اول اسفند ماه ۱۳۸۹ سال است ، از همان ساعات ابتدایی ظهر این روز هر کسی که در شهر تهران عبور و مرورمی کند، متوجه فضای فوق امنیتی حاکم بر این شهر می شود. در این روز مردم با تجمع های غیر متمرکز خود در همه نقاط شهر تهران حاضر شدند .
این تجمع ها در پاسخ به دعوت شورای هماهنگی راه سبز امید که باصدور بیانیه ای از مردم ایران دعوت کرده بود که روز یکشنبه، اول اسفندماه، ساعت سه به منظور هفتمین روز شهادت دو شهید تظاهرات ۲۵ بهمن و همچنین بزرگداشت یاد و خاطره سایر شهدای جنبش سبز و حمایت از سران جنبش سبز در میادین شهر حضور داشته باشند، انجام شد .
فضای میدان ولی عصر تهران ، ساعت ۳ بعد از ظهر
میدان ولی عصر تهران درساعت ۳ بعد از ظهر و ساعات بعد از آن در این روز بیشتر شبیه یک پادگان نظامی است ، دو رتا دور این میدان انواع و اقسام نیروهای نظامی و امنیتی یستاده اند . ماموران سپاه پاسدارن با لباس خاکی و کلاه ، ماموران گارد ضد شورش با لباسهای مخصوص و زره ، نیروهای بسیج و لباس شخصی ها، با ظاهری کاملا مشخص با بی سیم و چهره هایی محاسن دار و ماموران نیروی انتظامی با لباس سبز رنگ و باتوم و سپر به دست دور تا دور میدان ولی عصر ایستاده اند. کمتر کسی می تواند نسبت به حضور این تعداد نیرو بی توجه باشد، بسیاری از مردم از حضور این تعداد نیرو اظهار حیرت می گویند . تعدادی هم می گویند:« اینها که می گفتند جنبش سبز مرده است پس چرا این همه نیرو، چه مرده ی نیرومندی .»
اما این همه ماجرا در میدان ولی عصر تهران نیست و دور تا دور این میدان انواع خودروهای نیروهای نظامی توقف کرده و دور تا دور خیابان را بسته اند . ون های نیروی انتظامی در کنار مینی بوس ها خودنمایی می کنند . خودروهای سیاه رنگی که تا پیش از این کمتر در تجمع های اعتراضی دیده می شدند، نیز در این روز در گوشه و کنار میدان چیده شده اند. خودروهایی که به اندازه ون های نیروی انتظامی بزرگی دارند اما ظاهرشان کاملا نظامی به نظر می رسد، با سپرها و شیشه هایی کاملا متفاوت از آنچه ون های نیروی انتظامی دارند. مردم با پچ پچ می گویند این خودرو ها ضد گلوله اند و نیروها یشان را با این خودروها به میدان آورده اند اما با این همه مشخص نیست که این خودروها واقعا متعلق به چه نهادی هستند و چه کاربردی دارند ؟
پاساژهای تعطیل ، تفتیش بدنی مردم وحضور موتور سوارها
مردم که به سمت پیاده روها رفته اند به پاساژهای دربسته ی این محدوده از خیابان ولی عصر تهران نظری می اندازند، برخی از کسبه به مردم می گویند دستور نیروهای امنیتی بوده است که کرکره پاساژها را پایین بکشند تا کسی نتواند به داخل پاساژها قدم بگذارد و پناه بگیرد، اما فروشنده ها همچنان داخل مغازه هایشان هستند و به بیرون نگاه می کنند و برخی هم در مواقعی کوتاه در را به روی مشتریان اندک شان باز می کنند و دوباره و خیلی زود کرکره را پایین می کشند .
مردم به سمت پیاده روها می روند عده ای در بلوار کشاورز در حرکتند و عده ای مسیر خود را به سمت چهاراه ولی عصر پی می گیرند . چند جوان شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دهند که خیلی زود با هجوم نیروهای امنیتی دستگیر می شوند .
خط ویژه اتوبوس های شرکت واحد حد فاصل میدان ولی عصر تا چهار راه ولی عصر، توسط موتور سوارانی که معلوم نیست نیروهای بسیج هستند یا سپاه و… کاملا اشغال شده آنها با ویراژهای وحشتناک و کوبیدن باتوم های خود به بدنه آهنی ایستگاه های اتوبوس قصد ایجاد رعب و وحشت در میان مردم را دارند. آنها گاه با عربده کشی و فریاد “حیدر حیدر “و “مرگ بر منافق” سعی می کنند مردمی را که در سکوت در پیاده روها تجمع کرده اند، به واکنش وادارند . مردم می گویند :« این نیروها انگار دلشان برای کتک زدن تنگ شده ، دوست دارند ما عکس العمل نشان دهیم تا کتک مان بزننند ، حالا که فضا را این گونه امنیتی کرده اند، ما هم در سکوت به راهمان ادمه می دهیم .»
حضور نیروهای لباس شخصی بین مردم نیز کاملا محسوس است تا جایی که خود را به مردم نزدیک می کنند و سعی می کنند مکالمات تلفنی و حرف هایشان را گوش دهند . در نزدیکی چهاراه ولی عصر تعداد این نیروها به زیاد ترین حد خود می رسد .در اینجا نیروهای امنیتی تعدادی از رهگذران را متوقف می کنند و کیف هایشان را بررسی می کنند، وقتی کسانی به این اقدام شان اعتراض می کند نیروهای امنیتی با خشونت آنها را دستگیر می کنند . اگر کسی در کیفش نماد سبز رنگ یا وسیله ای سبز رنگ داشته باشد نیز به وسیله این افراد دستگیر می شود .
تجمع های غیر متمرکز و دستگیری های سلیقه ای
برخی از مردم به خیابانهای فرعی می روند تا در آنجا امکان تحرک بیشتری بیابند، اما حتی در خیابانهای فرعی هم نیروهای انتظامی ، لباس شخصی و گارد ضد شورش حضور دارند و در هر گوشه و کناری مردم را کنترل می کنند . مردم گاهی در خیابانهای فرعی شعارهایی سر می دهند . شعارهایی مثل “یا حسین میر حسین “یا “مرگ بر دیکتاتور.”
در این روز نیروهای نظامی و امنیتی به گونه ای اسلحه های خود را برکمربسته اند که همه رهگذران به راحتی آن را ببینند. مردم به یکدیگر می گویند :«قصد دارند ما را بترسانند و رعب و وحشت در دلمان بیندازد.»
در مقابل پمپ بنزین، خیابان وصال مردم تجمعی را شکل می دهند، تجمعی که با یورش ماموران امنیتی خیلی زود از هم پاشیده می شود آنها از هر گونه به هم چسبیدن جمعیت بیم دارند و سریع مردم را متفرق می کنند .
در این منطقه ماموری دستور می دهد و دیگران ماموران اطاعت می کنند :« آن دختر که روسری سبز بر سر دارد را بیاورید . پسری را که موی بلند و فرفری دارد ، دستگیر کنید. »
مردم در طول خیابان انقلاب و از کنار دانشگاه تهران می گذرند، جایی که نیروهای انتظامی و ضد شورش حضور بسیار پررنگی دارند تا جایی که به جای نرده های دانشگاه تهران تنها رنگ سبز خاکی لباس های آنان و رنگ باتوم شان را می بینی .
مردم در گروههای چند صد نفره در پیاده روها قدم بر می دارند و از مقابل آنها می گذرند آنها با سکوت به اعتراض و سوگواری شان برای شهدای ۲۵ بهمن ماه ادامه می دهند .
خیابان آزادی ، جمهوری و حضور پررنگ نیروهای انتظامی
در خیابان آزادی ، نواب و جمهوری نیز نیروهای انتظامی و گارد ضدشورش حضور بسیار پررنگی دارند، خیابان انقلاب تا میدان آزادی بیشترین نیروهای نظامی و امنیتی را در خود جای داده است .مردم معتقدند چون در روز ۲۵ بیشترین تجمع ها در این محدوده رخ داده ، در این روز بیشترین تمرکز نیروهای امنیتی و نظامی بر این بخش بوده است ، با این همه پیاده روها مملو از مردمی است که در سکوت به راه پیمایی شان ادامه می دهند.تعداد نیروهای امنیتی و لباس شخصی آن قدر بالاست که مردم رو به یکدیگر می گویند« آن اشتغال ایی که دولت از آن دم می زد ، پس فقط به این قشر تعلق گرفته است و دولت فقط در حوزه سرکوبگری اشتغال زایی کرده است .»نیروهایی که امروز حتی با معترضانی که در سکوت تجمع کرده بودند، برخوردهایی خشن و گاه توهین آمیز داشتند.
در همین حال تعدادی از سایتهای حامی دولت مدعی شده اند که نیروهای بسیج برای پخش شکلات میان مردم آمده بودند اما مردم چنین چیزی را ندیدند و همان چهره خشن آنها را در این روز نیز دیدند .
اما در دیگر نقاط شهر تهران مثل میدان ونک ، خیابان میرداماد و نزدیکی صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم تجمع هایی شکل گرفته، تجمع هایی که گاه به درگیری و دستگیری نیز انجامیده است . مهمترین ویژگی تظاهرات امروز در تهران وجود تجمع های غیر متمرکز در بیشتر نقاط شهر تهران بود ، موضوعی که موجب سردرگمی نیروی های انتظامی و امنیتی شده بود .همچنین حضور بسیار گسترده ماموران انتظامی و امنیتی از دیگر مواردی بود که در همه نقاط شهر دیده می شد .تا جایی که در شهرق تهران و جنوب شهر نیز ماموران نظامی حضور پررنگی داشتند . در میدان های هفت حوض تهران، تهارنپارس، صادقیه و …نیز نیروهای امنیتی حضور گسترده ای داشتند. .
همچنین خبرنگاران کلمه ، از شکل گیری تجمع هایی در شهرهای اصفهان، شیراز، رشت، مریوان و مهاباد و …اطلاع یافته اند تجمع هایی که به مناسبت این روز در این شهرها برگزار شده است و در آنها هم حضور پررنگ نیروهای امنیتی و نظامی گزارش شده است.

شهر کوفه؛ قرارگاه فقها و محدثین

ازدهار و درخشش دین اسلام ازهمان سپیده دم بعثت حضرت رسول صلی الله علیه وسلم خیره کننده بود و موجب اقبال عظیم انسانهای خردمند و اهل رأی و نظریه به سوی این دین جدید و نو پا گردید. از آنجایی که معیارهای متین و ارزشهای بلند اخلاقی اسلام، هر انسان ذی شعوری را تحت تاثیر قرار می داد، این حرکت آرمانگرا و بنیادین گستره عظیمی یافت و انسانهای بیشماری به گروه اهل ایمان پیوستند، از این رو دین اسلام با گسترش چشمگیری پیش رفت و موقع قبول یافت.
با پهناوری دایره حکومت اسلامی و با تدابیر بسیار بجا و منطقی خلفای صدر اسلام و وارثان راستین پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم تحول شگرفی در زندگی و حیات انسانها پدید آمد و شهرهای زیادی تحت سیطره این پایگاه حکومتی در آمدند و یا ساخته شدند.
از میان تمامی شهرهای اسلامی آن دوران یقینا نام شهر نوساز "کوفه" بر ناصیه تاریخ چون خورشید فروزانی می درخشد و نام او با علم و معرفت و با فقه و حدیث عجین گشته است.
شهرکوفه با برخورداری از آب و هوای مناسب یکی از پایگاههای بنیادین و مراکز بزرگ و ارزشمند حکومت اسلامی در زمان خود بوده است و رادمردان سنگر حق و اندیشمندان فرزانه ای را تحویل جامعه اسلامی داده است.
شهر کوفه را می توان قرارگاه بزرگ و مرکز اصلی علم فقه و حدیث پس ازشهرهای مکه و مدینه بر شمرد که با داشتن بسیاری از امتیازات و ویژگی‏ها، سرچشمه علم دین در قرون بعدی و زادگاه مردان حق و فقیهان نستوهی قرار گرفت که درخت اسلام را در سرزمین عراق، در واپسین لحظات تحریف و اختلافات آبیاری نموده، برای حل اختلاف و بازگشایی و بیان مشکلات و نارسایی های دینی مردم از هیچ سعی و تلاشی فروگذار نکردند؛ آنان در راستای تطبیق شریعت ناب محمدی- علی صاحبها الصلاة و السلام- و احکام اسلامی با زندگی روزمره و عملی مردم دوران خویش زحمات شایانی را تحمل کرده، اتهامات بسیاری را به جان خریدند و راهکارهای بسیار موزون و با ارزشی را برای آنان و آیندگان ترسیم نمودند. آنان نیاسودند تا راه دینی و عملی انسانها را هموار کنند و گامی در جهت تثبیت و پایداری زندگی آنان با دین اسلام بردارند.
لذا بر آن شدیم تا در این برهه از زمان نظری بیفکنیم به شهر تاریخی کوفه و برای اطلاع بیشتر و به منظور راهیابی به مقدار سعی و تلاش مردان سنگر حق و فرهیختگان عرصه علم و عمل و نهضت جاویدان فقه و رأی به بازکاوی یاد و خاطره آنها بپردازیم
ادامه مطلب

عطر و بوی بهشت چگونه است؟

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی رسول الله و علی آله و اصحابه الی یوم ‏الدین و ‏‏اما بعد‏:‏
خداوند متعال می‌فرماید:
« وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَنْ يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ (4) سَيَهْدِيهِمْ وَيُصْلِحُ بَالَهُمْ (5) وَيُدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَهَا لَهُمْ » (محمد / 4-6)
«کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند خداوند هرگز کارهایشان را نادیده نمی‌گیرد و بی‌مزد نمی‌گذارد * به زودی آنها را رهنمود کرده و حال و وضعشان را خوب و عالی می‌نماید * و آنان را به بهشتی وارد می‌گرداند که آن را بدیشان معرفی کرده است».
بعضی ‌گفته‌اند: معرفی بهشت با خوشبو نمودن آن صورت می‌گیرد، با بوی خوشی که از آن به مشام می‌رسد آنها آن را می‌شناسد.
ابوداود از عبدالله بن عمر رضی الله عنه روایت می‌کند که رسول خدا صلی الله علیه وسلم فرمودند: «کسی که خود را به غیر از پدر خود منسوب نماید، بوی بهشت را نمی‌فهمد. هر چند بوی آن از مسافت پنجاه سال استشمام می‌شود».
در روایتی آمده است: از بُعد هفتاد سالگی به مشام می‌رسد».( این جمله به روایت احمد است )
بخاری از عبدالله بن عمرو رضی الله عنه روایت می‌کند که رسول خدا صلی الله علیه وسلم فرمودند:
«کسی که معاهد و هم پیمانی را بکشد بوی بهشت به مشامش نمی‌رسد در حالی که بویش از مسافت چهل سال به مشام می‌رسد».
در صحیحین از انس‌بن مالک از سعدبن معاذ به ثبت رسیده است که فرمود:
«انس بن نضر در غزوه احد از کنارمان گذشت، به او گفتیم: کجا ای انس؟ گفت: چه خوش است بوی بهشت، به خدا سوگند من بویش را از طرف احد احساس می‌کنم، در آن روز آنقدر جنگید تا به شهادت رسید و از شدت و کثرت زخم‌ها و جراحاتش شناخته نمی‌شد تا اینکه خواهرش ربیع دختر نضر او را از سر انگشتانش شناخت، او در آن روز هشتاد و اندی ضربه مابین ضربات شمشیر و نیزه و تیر خورده بود».
انس رضی الله عنه در آن روز بوی بهشت را از بالای آسمان‌ها استشمام می‌کند. احتمالاً بهشت در آن روز به مؤمنان نزدیک شده (والله اعلم).
وصلی الله وسلم علی نبینا محمد وعلی آله وصحبه أجمعین.‏
وآخر دعوانا أن الحمدلله رب العالیمن.‏

اولين ويديوها از تظاهرات اعتراضي 1 اسفند مردم ايران - 1

يك شاهد عيني از خيابان ملاصدراي شيراز، به بي بي سي گفت همزمان با تجمع معترضان در اين خيابان، نيروهاي امنيتي با باتوم سعي در متفرق كردن آنها داشتند. اين شاعد عيني گفت، معترضان شعار “مرگ بر ديكتاتور سر مي دهند” و با ماموران درگير شده اند.

خاطرات اهل سنت ايران از هفته وحدت!

در کشور عزیز ما متأسفانه بازار نفاق در طول سال گرم است اما هر سال به مناسبت هفته وحدت! از 12 تا 17 ربیع الاول این نفاق و وقاحت رونق بیشتری به خود می گیرد!.
ملت ستمدیده ایران اعم از شیعه و سنی به اندازه کافی از دست منافقان و دین فروشان دنیا پرست آزار و اذیت دیده اند بالاخص در این روزها این رنج و غم ملی شدت بیشتری به خود گرفته است. سالهای متمادی است که چالش سیاسی در کشور یک درد مشترک ملی است که تمام هموطنان در این زمینه همدرد و تقریبا همه زخم خورده و ستم چشیده هستند.
ما جامعه اهل سنت کشور علاوه بر این ستم ملی و سیاسی درد جانکاه دیگری نیز دارد که هموطنان دیگر ما در کشور اعم از شیعه و اقلیتهای دیگر دست کم در این زمینه مشکل ما را ندارند.
از آغاز انقلاب غصب شده ملی که آنرا مصادره کرده و لباس تعصب و خشونت برتن آن پوشاندند! غالیان و افراط گرایان به ظاهر دیندار و مذهبی که برای تراکندن عقده های متعفن خود فرصت تلاش می کردند اینک وقت آن رسیده بود که به سوء استفاده از قدرت و بیت المال ملت گرسنه ایران به تصفیه حسابهای گذشته بپردازند و آتش کینه خود را به زعم خود فرو نشانند!.

ادامه مطلب

بکش و تشییع جنازه کن

نظام سیاست کشتن و تشییع جنازه کردن را برای مقابله با جنبش مردم تصویب کرده است و دومین نفری را که در تظاهرات بیست و پنجم بهمن کشته بود، خودش تشییع جنازه کرد. از آنجایی که هر ایرانی‏ای بعد از مرگ با بی آبرویی صدور جعلی کارت بسیج مواجه هست و در راستای پیوستن به جنبش «من بسیجی نیستم» اینجانب هم اعلام می‏دارد چنانچه به مرگ طبیعیِ طبیعی، طبیعیِ غیرطبیعی، طبیعی مشکوک، مشکوک طبیعی و غیره وفات کردم و هر نوع کارت از جمله کارت بالا را برایم منتشر کردند کذب محض است و من بسیجی نبوده و نیستم و آب پرتقال طبیعی هم دوست ندارم چه رسد به ساندیس.

ویدیوی، کشف نقاب از نهانگاه مکر و نفاق

برای دانلود روی تصویر کلیک کنید

درسهایی از مدرسۀ رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم

قطره‫ای از اقیانوس بیکران پیک آسمان صلی الله علیه وآله وسلم
حمد و سپاس بیکران مر خدای را، و به نام او ...
به نام خدایی که جان آفرید
سخن گفتن اندر زبان آفرید

خداوند بخشنده‌ی دستگیر
کریم خطا بخش پوزش پذیر

و سلام و درود و صلوات بر پیامبر ما، آخرین پیک آسمان، رسول هدایت و رستگاری...

کریم السجایا جمیل الشیم
امام رسل، پیشوای سبیل
نبی البرایا شفیع الامم

امین خدا، مهبط جبرئیل
شفیع الوری، خواجه بعث و نشر
امام الهدی، صدر دیوان حشر

کلیمی که چرخ فلک طور اوست
همه نورها پرتو نور اوست

ادامه مطلب

ويديوهاي جديدي از روز 25 بهمن

حمله وحشيانه مامور با لباس مشكي و كتك زدن مردم

خودشناسی در فرخنده میلاد با سعادت رسول الله

فرهنگ از هم گسیخته و حیران جهان غرب مجبور شده برای حفظ آخرین نفسهای معانی اخلاقی و انسانی، نمادهایی چون؛ عید یا روز مادر، روز کارگر، روز معلم و روز پرستار وغیره را در جامعه‫های خود رواج دهد این جامعه‫های ماشینی و ماده پرستی که از مادر و جایگاه و احترام او و مکانت و اهمیت کارگر و قیمت پرستا بکلی بیگانه‫اند در یک روز سعی می‫کنند این مفاهیم والا را با تکلف بخورد نسلهای نوینی که از عاطفه و درک این معانی اخلاقی نا آشنایند، بدهند.
در یک روز از سال جوانان به خانه‫های سالمندان می‫روند و پس از چند ساعت پرس و جو و اینسو و آنسو پالیدن مادر پیر و درافتاده‫یشان را که چون کاغذ مچاله شده در گوشه‫ای از اتاقی افتاده را پیدا می‫کنند و یک شاخه گل در دستش می‫گذارند، و دوباره به آغوش زندگی ماشینی بدور از عاطفه و احساسات و انسانیت خویش بازگشته تا سالی دیگر و شاخه گلی دیگر.. این حکایت در روزهای پرستار و معلم و کارگر نیز بدون سر و صدا سرد و بی‫روح تکرار می‫گردد!
این عادت و رسومی که در آن جامعه‫ها باید بسیار بدان ارج نهاد. در جامعه‫های پر عاطفه و احساس اسلامی که بر مبنای اخلاق و انسانیت بنا شده رمزی است از اهانت و تحقیر به جایگاه این مهره‫های ساختاری خانواده و جامعه. در جامعه‫های اسلامی همه‫ی سال روز مادر و روز پرستار و معلم و خدمتگذاران جامعه است. مسلمانان همیشه‫ی سال این زحمتکشان را ارج می‫نهند و قدر و منزلتشان را گرامی می‫دارند و از اینکه آنها را در چارچوب یک روز تنگ زندانی کنند شرم می‫ورزند.
ادامه مطلب سنی نیوز

پاشو سید وقت رفتنه ...


تته پتۀ سرکردگان رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی

به کوری چشم دشمنان

شروع مجدد کار گسترش مسجد مکی زاهدان با شور و شوق غیر قابل وصف

ادعای بسیجیان

ادعای بسیجیان ساندیس خور درباره ی تظاهرات مردم تهران علیه رژیم آخوندی مبنی بر اینکه این تظاهرات به فرمان امیر عبدالمالک بلوچ صورت گرفته است



وفات مشبوه مولوی مراد بارکزهی در سراوان

نستوه مولانا محمد مراد بارکزهی در 21 بهمن مصادف با 6 ربیع الأول 1432 هـ وفات کردند.
ایشان فرزند ارشد صوفی دوست محمد هستند که در اوائل انقلاب یکی از رهبران عمده اهل سنت مناطق سراوان بودند. صوفی دوست محمد پس از پیروزی انقلاب مدتهای مدیدی را در زندان و تبعید سپری کردند، و مؤلفاتش ضبط شده، نهایتا چون همراه و همسنگرشان مولوی شهداد سرجوئی توسط سربازان نظام مسموم، و به شهادت رسیدند.
مولوی مراد نیز پس از شهادت پدر از سوی نظام بشدت زیر فشار قرار گرفت و مجبور شد مدتی به پاکستان هجرت کند.
تمامی حرکات ایشان در کراچی نیز زیر نظر نظام بود و از هر گونه فعالیت سیاسی و دعوتی محروم بودند.
پس از ترور مولوی عبدالملک ملازاده سخنگوی اهل سنت در خارج و همراهشان مولوی عبدالناصر جمشیدزهی توسط نظام ایران در کراچی، و هجرت مولانا دیدگاه و مولانا عبدالرحمن اله وردی و مولانا محی الدین خراسانی و شیخ ملازاده به خارج از کشور، نظام خواست افراد خارج از کشور را به داخل دعوت کرده آنها را زیر نظر مستقیم خود درآورد.
طی یک سیاست دروغین با افراد روشنفکر اهل سنت در خارج تماس گرفته شد، و با وعده‌های سر خرمن و عفو عمومی و ساختار میهنی آزاد در زمان دولت خاتمی که برای بازی این نقش روی کار آمده بود، همه افراد مذکور من جمله دکتر حبیب ضیایی استاد دانشگاه بین المللی اسلامی پاکستان، البته منهای شیخ ملازاده که زیر بار نرفت به داخل کشور کشانده شدند.
پس از آمدن این افراد به داخل کشور، نظام آنها را از حرکت واداشته زیر نظر قرار داد.
مولانا محمد مراد بارکزهی با وجود فشارهای سازمان اطلاعات و اذیت و آزارهای پی‌در پی، به عنوان معاون مدرسه دینی اشاعت التوحید سراوان مشغول به خدمت شد، تا اینکه در حالتی بسیار مشبوه به دیدار حق شتافت. خانواده و نزدیکان ایشان نظام را در مسمویت ایشان متهم می‌کنند.
روحش شاد و یادش گرامی بادا!
سنی نیوز

بیان زیبای مولوی عبدالغنی بدری در مورد میلاد رسول الله (ص)

برای دانلود روی تصویر کلیک کنید

نصيحت و حكمت

قال رسول الله صلى الله عليه و سلم: « سيأتي على الناس سنوات خداعات يصدق فيها الكاذب و يكذب فيها الصادق و يؤتمن فيها الخائن و يُخَوَّن فيها الأمين و ينطق فيها الرويبضة . قيل : و ما الرويبضة ؟ قال : الرجل التافه يتكلم في أمر العامة » (السلسلة الصحيحة " 4 / 508) « «پيامبر صلى الله عليه و سلم فرمودند: « بزودي بر مردم سالهايي خواهند رسيد که در آن سالها دروغگو صادق شمرده مي شود و راستگو ،تکذيب مي شود و به خائنين اطمينان مي شود و امانت داران به خيانت متهم مي شوند و روبيضة بدينگونه سخن مي گويد.گفته شد: روبيضة چيست؟ فرمود: مردي کثيف و فاسد که در امور عامه (مردم) سخن مي گويد.».

دانشجوئي كه در 25 بهمن در تهران به شهادت رسيده است كرد و سني مذهب مي باشد

نام صانع ژاله، در نخستين واكنش هاي دولت ايران به تظاهرات ضد حكومتي ديروز، شنيده شد. دولت ايران مي گويد، صانع ژاله دانشجوي بسيجي بوده كه ديروز و توسط مخالفان دولت كشته شده است. مخالفان اما روايت ديگري از كشته شدن اين دانشجوي دانشگاه هنر تهران ارايه مي دهند.



بیانیه انجمن قلم کردستان ایران
به مناسبت جانباختن صانع ژاله عضو انجمن قلم کردستان ایران
با نگرانی و اندوە فراوان خبر جانباختن "صانع ژاله" عضو انجمن قلم کردستان ایران را دریافت نمودیم.
وی که روز ٢٥ بهمن ماه ١٣٨٩در حمایت از مردم مصر و تونس، در راهپیمای ای مسالمت آمیز بدین مناسبت شرکت نموده بود، در جریان ناآرامیها در تهران، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از جند ساعت دست و پنجه نرم کردن با مرگ، در سن ٢٦ سالگی جان خود را از دست داد.
"صانع ژاله" سال ١٣٦٣ در شهرستان پاوە در استان کرمانشاه متولد شد. تحصیلات ابتدایی تا مقطع دبیرستان را در همان شهر به پایان رسانید، و پس از آن توانست با پذیرش در رشته نمایش، در دانشکده هنر دانشگاه تهران بە تحصیل ادامە بدهد. وی همچنین در زمینه­های فرهنگی، دانشجویی و مدنی فعال بود. صانع کار ادبی خود را با نوشتن داستان شروع کرد.
"صانع ژاله" به عنوان یک فعال مدنی، از بکارگیری روشهای خشونت آمیز اجتناب می ورزید.
با توجه به علاقه و توانایی صانع ژاله، پیش بینی می­شد که وی بتواند در زمینه داستان نویسی موفقیتهای شایانی به دست آورده، و به یکی از داستان نویسهای توانا تبدیل شود.
ما ضمن تسلیت بە خانوادە و بازماندگان صانع ژالە، ترور این همیار عزیز خود را محکوم کردە، و در وحله اول نیروهای اننظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران را مسئول مرگ این فعال مدنی می­دانیم. چرا که وظیفه این نیروها تآمین امنیت و آسایش هموطنان است.
شورای مدیریتی انجمن قلم کردستان ایران

شهید استاد مجاهد حامد خراسانی (عثمان)

شهید حامد خراسانی معروف به عثمان استاد در متفجرات،تصنیعات وسموم.
استادی بود از دیارخراسان ، مهربان با استعداد و دل سوز همیشه به فکر این بود تا چیزی جدید ی کشف و درست کند تا بتواند به اسلام خدمتی کرده باشد ودر کارش همیشه موفق بود و در آخر به درجه شهادت نائل گردید.
الله تعالی روحش را شاد کند و به شاگردانش توفیق عمل دهد تا با تعالیم دادن به مجاهدان اسلام، پوزه رژیم را به خاک بمالند.انشاءالله
سرود زیبای شهیدمن به کام دل رسیدم من که توسط شهیدعثمان سروده شده را برای شما دوستان گذاشتم



(منی وطن بلوچستان)